Alla inlägg under maj 2008

Av tiiina86 - 30 maj 2008 09:48

Idag är det flytt dax, ska alldeles strax gå ner och hämta nycklarna! =) Annars är lägenheten i princip klar, bara att fixa golven när det är tomt, skönt att ha städningen klar!


Hela veckan har bestått av att hålla på i lägenheten, men igår tog vi en paus och åkte och käkade och sen satt vi i humleparken i solen och bara va, kändes som det behövdes!


Kommer antagligen vara utan internet ett par dagar, så det märks väl när vi hörs igen! =)



Av tiiina86 - 28 maj 2008 13:47

09.20 plingade min kära mamma på dörren, då var det bara o masa sig upp och fortsätta städa, satt i ca en timme på en stol med en kaffe kopp och bara stirrade på henne och såg helt förstörd ut, då hon uttryckte sig lite milt och sa, gud vad lockig du är i håret! Med tanke på att det såg ut som ett helt rått bo så var det ju ganska snällt ändå ;P Nu är nästan hela köket klart iallafall, ska försöka slänga i resten i kartonger snart, är ju så svårt o veta vad man ska packa och inte.


Korpen igår då, gick väl inte så bra för grabbarna kanske, förlorade med 9-0 men vad säger man, bättre lycka nästa gång! =)


Helst av allt vill jag bara lägga mig och sova resten av dagen, men lär ta tag i mig själv nu och fortsätta med allting som ska göras, för på Fredag kl 10 går flytt lasset =)

Av tiiina86 - 27 maj 2008 17:25

Var iväg och handlade, införskaffade då 100 plåster, jag känner mig själv och kommer antagligen behöva allihopa under flytten, men nu finns det iallafall och är ju ett plus i kanten om jag slipper använda dom, men det är tveksamt ;P Har skurat köket hela jävla dagen idag, fick hjälp av morsan nån timme, Adde var hit och käkade en macka, älskligen var hit och gav mig en puss och åkte igen, annars har jag bara skurat och skurat och skurat, och det är ju så värdelöst tråkigt, och för att inte tala om vilken jävla tid de tar!


Ikväll har jag lurat med mig Andreas på fotboll iallafall, Maddis skulle också följa med. Det enda som fattas nu är Maddis ljuva stämma och färg glada pompoms, sen är allting perfekt!



Av tiiina86 - 27 maj 2008 10:54

Skulle sätta igång och putsa fönstrena igår kväll men gick hem till Madde och Tony istället, betydligt roligare att sitta och fika med dom :) Jag och Madde pratade om att de kommer kännas konstigt att jag och Simon ska bo i deras gamla lägenhet, och det kommer nog kännas jävligt konstigt till en början, får hoppas att det går över rätt fort =)


Idag ska jag nog bara fortsätta städa och packa, känns som jag inte gör nått annat. Ikväll har grabbarna korpen match, tänkte höra med Andreas om han inte har nått för sig så kanske vi kan dra o kolla när dom gör bort sig ;) Moahaha!


Nu ringde min kära mamma så nu ska jag dra iväg med henne och göra lite nytta, köpa massa rengöringsmedel och shit, guud va kul ;)


Adjökens!



Av tiiina86 - 26 maj 2008 18:02

Idag var det en kille som skulle komma och kolla på lägenheten halv 6, han har fortfarande inte kommit, och sånt gör mig förbannad, varför ska jag sitta o vänta och slösa på min tid i onödan?


I Fredags blev det lungt, vi var uppe och plockade ihop Simons lägenhet sen drog pojkarna med mig på race och sen blev det hem o sova! :)


I Lördags kom Pappa hit och tapetserade min hall, med lite hjälp från mig och Simon. Blev riktigt bra faktiskt så nu är väggarna hela och fina :) Blev middag med resten av familjen också och sen på kvällen drog jag, Simon och Linda hem till Peo och drack lite och sen blev det S2, va ganska lite folk men det var trevligt :)


Igår käkade jag, Simon, Andreas och Linda på Fortuna och sen blev det soffan resten av kvällen, bunkrade upp med melon och jordgubbar! :)


Annars är det bara väldigt stressigt just nu med flytten och allt, ser ut som ett enda stort kaos här och det känns inte som att tiden räcker till överhuvudtaget! Men på nått sätt så måste det ju gå att få ihop alltind så smidigt som möjligt!



Av tiiina86 - 23 maj 2008 13:15

Igår åkte jag, Simon, Andreas och Jonas till Falun på crusing, måste erkänna att det inte var sånt jävla drag där, men betydligt bättre än att sitta hemma o glo på tv iallafall!


Idag har jag inte gjort ett skit, har typ tusen saker att göra men då väljer jag alltid att inte göra nånting av de istället så det blir sjukt stressigt sen! Men det är väl så jag funkar antar jag! Så nu sitter jag mitt i mitt flyttkaos av kartonger och spacklade väggar och bara är.. Men snart dyker nog Linda förbi en sväng och livar upp min tillvaro! :)


Helgen blir nog lung skulle jag tro, men det visar sig vad som händer!

Av tiiina86 - 22 maj 2008 16:09

Tjoho, sitter och segar vid datorn och väntar på att Simon ska komma hem från jobbet så jag får krama honom :) Va på möte imorse med chefen och det gick väl bra, va mest information och sånt, knatade hem till Mamma efter mötet och tog en kaffe och snackade lite skit, shoppade lite gjorde vi också, tur att man har mamma när man är pank ;)


Madde och Tony var precis här och drack kaffe och snackade lite skit, får se om jag glider ner till Madde en sväng senare eller så. Det märks helt enkelt vad kvällen har att erbjuda :)


Nu ska jag nog försöka plocka ihop lite i mitt kaos, ser verkligen för hemskt ut!

Av tiiina86 - 21 maj 2008 09:09

Dagarna går fortare än fortast nu när man har mycket att göra, var uppe hos Simon och packade massa kartonger igår, sen när vi kom hem hit så packade jag en massa här också, och det syns inte ens.. fattar inte hur man får plats med så mycket saker i en etta!


Helgen blev ganska lugn, i Fredags gjorde vi typ ingenting, var hemma och åt middag och bara kollade på tv, skjutsade Andreas och Linda till nån fest på kvällen sen hem och sov.


I Lördags så var jag, Simon och Andreas på kupolen för Andreas skulle köpa ett tv spel, (vi hittade en tv som vi antagligen ska köpa) så när Andreas hade shoppat loss så köpte vi pizza och åkte hem till honom och slöade. Sen blev det en sväng hem till Maddis och gjorde typ ingenting, typ vid 10 kom vi på att vi skulle dricka så Mattias fick äran att köra runt på oss, så var vi lite här och där, kom hem runt halv 4 och däckade på en gång!


Sen i Söndags så var Pappa, Åsa, Linus och Liza här och fikade, sen blev det inte så mycket mer gjort. Har haft migrän ett par dagar, aldrig mått så dåligt och det har aldrig hållt i sig så länge, tröttsamt. Älsklingen shoppade iallafall en massa huvudvärkstabletter till mig igår så jag ska ha till dom tillfällena det blir såhär =)


Idag ska jag nog bara fortsätta packa ihop lägenheten, är ju som sagt mycket mer än man tror! ;P

Ovido - Quiz & Flashcards