Alla inlägg under september 2008

Av tiiina86 - 30 september 2008 15:58

Lovade mig själv att aldrig göra en sån här lista, men jag har så sjukt tråkigt!


Gör så här:

1. Ta fram din mobil

2. Bläddra igenom din inkorg

3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et

4. Gör likadant på varje fråga

1. Vad skulle du säga om din pojkvän/flickvän var otrogen mot dig?

Jag såg dig allt på balkongen.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?

Hej, allt bra.

3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?

Tjaa! Tid och lust att klippa mig?

4. Vilket sms blev du mest berörd av?

Hallo vad gör ni?

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?

Hej min slampa!

6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?

God natt min bästaste gullunge!

7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?

Det finns tre saker jag inte förstår

8. Vad vill du höra mest av allt?

Perfekt.

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?

God morgon mitt lilla födelsedagsbarn!

10. Din romantiska replik?

Nej men eller hur

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?

Okej, ja det är ju upp till dig att avgöra..

Av tiiina86 - 30 september 2008 06:23

Kl 05.40 steg jag upp imorse, jag är INTE van att gå upp tidigt men det gick bra, hann till och med pussa lite på Simon innan han drog till jobbet. Jag har sovit jätte dåligt eftersom jag är väldigt nervös och allting lika nojjig att jag ska försova mig första dagen på ett ställe, men nu är jag uppe och det är bara att hoppas att jag inte klantar till mig och missar bussen.

Men som sagt så är jag bara väldigt nervös, beror nog på att jag blev lite "inkastad" i jobbet direkt, men jag klagar absolut inte, fast det just nu känns som att frukosten jag åt är på väg upp igen. Är ganska pigg just nu, men jag känner mig själv, om 3 timmar sitter jag på en stol på jobbet och kämpar för fullt med att hålla ögonen öppna.

100 spänn på att jag har somnat framför tvn när Simon kommer hem idag!


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen springa till bussen!



Av tiiina86 - 29 september 2008 16:22

Kom alldeles nyss hem, mindre mysigt att kliva in i en lägenhet som bara stinker målarfärg, usch lär nog öppna ett par fönster! Har precis slagit på lite kaffe och sitter och väntar på att Simon ska komma hem så jag får kramas lite!


Har varit i Falun och hälsat på min nya brukare, känns grymt bra måste jag säga! Eftersom dom hade väldigt kort med vikarier så hade dom ingen tills imorrn, så imorrn gör jag min första dag där, hoppas de kommer gå lika bra som det känns! Och jag hoppas även att dom behöver vikarier ofta så man får in lite cash på kontot!


Annars har jag varit hemma hos Mamma hela dagen, har inte hänt mycket annat.

Av tiiina86 - 29 september 2008 07:13

Ja här sitter jag och surfar vid köksbordet, hela vårt vardagsrum är tömt, endast dom största grejerna står i mitten av rummet och därmed sitter jag i köket, väntar på att målarna ska komma så jag kan släppa in dom sen gå härifrån. Tror det är nånting med att gå runt hemma med en massa okända människor som jag inte riktigt gillar, då är det bättre att gå någon annanstans. Dom skulle komma efter 7 någongång så vi får väl hoppas att dom dyker upp snart eftersom jag inte har något kaffe hemma och känner att jag är i behov av en kopp eller tio.


Helgen var bra, Simon drog med mig på rally på Lördagen.. det var faktiskt väldigt tråkigt, nått av det tråkigaste jag gjort faktiskt, men Simon var nöjd och då är jag nöjd, ibland måste man helt enkelt bara ställa upp för laget! Efter rallyt skyndade vi oss iväg och mötte upp pappa och co så käkade vi middag med dom sen blev det lite kaffe här. Sen var det bara att hoppa in i duschen och göra iordning sig och dra till Madde och börja förfesta och sen blev det stan. Orkade inte ens försöka gå in i tältet så vi drog ner på Engelska istället.


Igår mådde jag bra, jag är chockad själv men så var fallet! Märktes direkt när jag hade problem med att sova, söndagar brukar vara den dagen då jag faktiskt kan somna eftersom jag brukar må så sjukt dåligt!


Hmm, en annan grej jag har tänkt på är att det finns så otroligt mycket som jag skulle vilja skriva och som jag även känner att jag måste skriva och vrida och vända på för att kunna släppa det hela, men det känns som att det är nånting som får mig att dra mig tillbaka och strunta i det. När jag skaffade blogg så gjorde jag det för att jag behövde skriva om alla mina tankar och känslor för jag mådde dåligt, men nu för tiden är det så många som läser, då känns det inte bra att blotta hela sitt liv när man inte ens har en aning om vilka det är som läser! Men nån dag kanske jag delar med mig, vem vet!


Nu kom Mr Målare så nu loggar jag ut och återkommer ikväll om jag orkar.


Ha en trevlig dag!

Av tiiina86 - 26 september 2008 13:13

Igår fyllde Andreas år, när han kom hit så drack vi födelsedagskaffe.. sen eftersom han fyllde år så fick han äran att bjuda på kebab, haha ;) Vi låg i soffan och kollade på tv hela dagen, känns som det är det enda jag har gjort hela veckan, men det är trevligt med sällskap!

När Simon kom hem så åkte han, jag och Andreas och käkade lite. Sen yrade vi runt lite överallt, snubblade in på kupolen en sväng och köpte 4 nya kuddar till soffan! :)

Sen blev jag helt off och stängde in mig i sovrummet och kollade på tv, dessa humör svängningar, undrar hur länge man orkar med det egentligen, känner mig som värsta psykfallet! =S


I helgen har jag faktiskt ingen aning om vad som händer, det är Oktober partaj i helgen, men med min vanliga tur så har dom ytterligare höjt åldern till 22 imorrn, och för mig är det 3 mån kvar innan jag har den åldern inne. Var lika när jag var 18, då var det 19, så då kunde jag inte heller gå, spelar fan ingen roll hur gammal jag är känns det som! Grejen är att jag inte ens hade tänkt gå, men sen blev jag förbannad när dom hade höjt åldern och tyckte att jag kanske ville gå =P


Äh, finns en hel hög med disk som väntar på mig så dags att ta tag i saker och ting!


Just ja, på Måndag ska jag hälsa på på mitt eventuellt nya jobb, tyvärr var det inte en hel rad men man får ta det man får! =)

Av tiiina86 - 24 september 2008 21:06

Igår blev det inte mycket gjort, Adde och Madde var här och drack kaffe sen gick vi ner på stan och blev sittandes på en bänk i solen ett bra tag, sen knatade jag hem och lagade käk och sen resten av kvällen så hjälpte jag Simon att fixa till sitt CV så det såg lite snyggt och prydligt ut, om det är nån som gillar att organisera saker så är det Tina! ;)


 Idag har jag mest legat i soffan och kollat på tv med Adde, när Simon kom hem från jobbet så drog vi upp till Bergebo och gick runt elljusspåret! Kom hem för en stund sen och då käkade vi och tittade på Idol.

Är faktiskt ganska trött nu, men var ju lite det som var meningen med att gå ut och gå, att jag också skulle göra slut på enerig så jag kanske kunde somna inatt!


På Måndag blev det som dom kommer hit och fixar väggarna, äntligen säger jag, det här har vi väntat på i 3 månader!



Av tiiina86 - 23 september 2008 12:09

Igår hade vi så jävla tråkigt så vi åkte hem till Pappa och hälsade på, riktigt nice och komma hem till byn ibland måste jag säga! Hände väl inte så mycket där mer än att vi satt och pratade och fikade och åt mat, typ som vanligt när man är där! :)


När vi skulle åka därifrån så stog vi ute på altanen och pratade, Pappa gav mig då en blomma som han sa att jag fick och skulle ta hem, men det var ingen blomma som helst utan det var ett korv träd, vad fan är ett korv träd för nått? Det kändes verkligen som att han drev med mig eftersom han skrattade och såg riktigt full i fan ut! Men jag gjorde som han sa och tog hem det så nu står det i fönstret =)


Vårt fina korv träd ;)


Linda har precis varit hit en sväng och druckit kaffe sen skulle hon åka till jobbet och nu är Andreas på ingång =)


På Fredag ska dom eventuellt börja med våra tapeter, dax att köpa tavlorna vi tänkte ha snart då! =)



Av tiiina86 - 22 september 2008 15:15

Underbara Måndag, och idag är jag faktiskt inte ens ironisk. Jag är pigg och på ett riktigt bra humör! :)


I Lördags blev det fest för hela slanten, jag, Simon och Andreas satt här och åt tacos och förfestade lite. Sen dundrade Mikaela in så jag, Mikaela och Simon drog till Forssa på fest, underbaringen Åsa körde oss. Fast det var bara Simon som gick in på festen i Forssa, vi stog utanför och pratade och skulle gå in men då kom Simon tillbaka med ölpåsen och sa att han redan hade tröttnat så vi drog vidare hem till Johan efter ett standard samtal från Tina " Meeen jag vet ju inte vart jag är nånstans", jag fick inget lokalsinne när jag föddes! Skoj var det där iallafall, sen efter det drog vi in på Bolle och sen hem och somna som en stock! Mattias tog en massa kort hos Johan som jag ska försöka få tag på =)


Igår var jag bara bakis hela dagen, ungefär som vanligt när jag har varit ut! Va ner och träffade mamma en sväng och sen Linda. Sen blev det pizza med Simon och Andreas.


Har precis kommit hem från Insjön, blev en snabbis dit idag igen. Så nu tänkte jag försöka röja upp lite här hemma, skulle även ha behövt äta nått!



Ovido - Quiz & Flashcards